VERZENDING & RETOURNEREN
VERZENDING
Op werkdagen voor 22:00 uur besteld = dezelfde werkdag verzonden.
Zaterdag of zondag besteld = Maandag verzonden
Nederland, België & Duitsland:
Alle orders in Nederland boven de €25,- worden gratis verzonden. Voor orders onder de €25,- wordt €4,95 verzendkosten in rekening gebracht. De meeste bestellingen zijn binnen 5-8 werkdagen geleverd. We gebruiken bekende carriers als DHL, GLS en BPOST en fietskoeriers.
Europa & United Kingdom
Orders naar de rest van Europa & UK worden vanaf €150,- gratis verzonden. Voor orders onder €150 wordt €14,95 verzendkosten in rekening gebracht. Door de douane geheven invoerrechten en belastingen vallen onder de verantwoordelijkheid van de klant. De meeste bestellingen zijn binnen 5-7 werkdagen geleverd.
Internationaal
Orders naar Australië, Brazilië, Canada, China, Amerika, Indonesië, Mexico, Hong Kong, Zuid-Afrika worden vanaf €150,- gratis verzonden. Voor orders onder de €150,- wordt €19,95 verzendkosten in rekening gebracht. De meeste bestellingen zijn binnen 7-10 werkdagen geleverd.
Feestdagen en vakanties
Houd er rekening mee dat tijdens de feestdagen de verzendbedrijven het erg druk hebben met hun leveringen. Dit kan soms leiden tot vertraging van je pakketje. Helaas kunnen wij hier niks aan doen en vragen we om een heel klein beetje extra geduld te hebben.
Als u op vakantie gaat en niet zeker weet of uw pakket op tijd aankomt, neem dan eerst contact met ons op. Gewoonlijk zullen alle pakketten tussen 5 en 8 werkdagen aankomen. Maar tijdens drukke weekends of vakantieperiodes kunnen wij niet garanderen dat het op de door u verwachte leverdatum aankomt.
De meeste pakketjes worden binnen de vooraf gestelde levertermijn afgeleverd. Echter wordt dit termijn soms buiten onze invloed om overschreden. Het is immers mega druk bij ons verzend partners waardoor het soms enkele dagen kan uitlopen, heb hier begrip voor.
We sturen altijd een tracking nummer mee waarmee je jouw pakketje kunt traceren. Ben je er niet zeker van of snap je iets niet stuur ons dan een mail en dan kijken we met je mee.
Verkeerd adres?
Let op: Heb je een verkeerd adres opgegeven dan is dit niet te veranderen. Let daarom goed op de gegevens die je gebruikt tijdens het afrekenen. Zodra je een verkeerd adres of huisnummer hebt ingevuld kost het 7 euro om een herzending in te dienen bij de verzendcarriers. Deze kosten zijn voor eigen rekening. Let dus goed op dat je alles zorgvuldig invult.
Wil je annuleren?
Wij accepteren annuleringen dezelfde dag nog tot 22:00. Daarna is het pakketje verzonden en kunnen wij de levering niet meer tegenhouden omdat het pakket al bij het verzendbedrijf ligt.
Houd er ook rekening mee dat als uw bestelling al onderweg is, wij NIET zomaar kunnen annuleren en uw geld terugstorten.
Niet thuis wat nu?
Ben je niet thuis en heb je een email of briefje ontvangen dan raden we je aan om direct met het verzendbedrijf in contact te komen. Wij kunnen dit immers niet doen omdat jouw naam etc op het pakketje staat. Zodra jij jouw pakketje niet ophaalt bij de carrier (parcelshop) dan vergeld het retourrecht.
Je krijgt altijd een trackingnummer via de mail door ons toegezonden. Daarom ben je zelf verantwoordelijk om de status te bekijken van je pakketje. Is er iets niet duidelijk? Stuur ons dan een e-mail en wij helpen jou dan verder! De verzendbedrijven sturen ook e-mails let dus goed op junk of ongewenste emails.
Sommige carriers komen maar 1 keer bij je langs voordat het pakketje bij de parcelshop komt te liggen. De reden hiervoor is omdat de carriers te weinig marge hebben om nog 1x langs te komen. Wees daarom extra alert en probeer zsm het pakketje bij de parcelshop op te halen.
Accepteer jij het pakketje niet aan de deur dan vergeld ook het retourrecht en teruggave van het aankoopbedrag. Je moet het pakketje accepteren en naar ons terugsturen wil je het aankoopbedrag gestort te krijgen.
RETOURNEREN
Niet helemaal tevreden met je bestelling? En wil je jouw bestelling retourneren voor een terugbetaling? Stuur gewoon een e-mail naar info@by-soof.nl met je ordernummer en de reden van retournering. Nadat je contact met ons hebt opgenomen en de reden stuurt van retournering via de e-mail sturen wij het retourformulier en verdere details.
Je kan producten tot 14 dagen na ontvangst terugsturen. De verzendkosten van retourneren zijn voor eigen rekening.
Geef binnen 14 dagen na ontvangst aan dat je het pakketje wilt retourneren, wij sturen dan je een retourformulier toe en moet je het pakketje binnen 7 dagen na ontvangst van het retourformulier retourneren. Doe je dit niet dan vergeld het retourrecht en kan je het pakketje niet meer retourneren.
Het aankoopbedrag wordt na ontvangst van de geretourneerde producten binnen 1 tot 4 werkdagen terugbetaald op de rekening waarmee de bestelling is geplaatst. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht dient het product ongedragen en onbeschadigd retour te worden gestuurd in de originele verpakking. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat het pakket in goede orde wordt ontvangen en dat de klant indien nodig met een verzendbewijs de retourzending kan aantonen. De verzendkosten van retourneren zijn voor eigen rekening.
Stuur een foto van je bonnetje + tracking nummer naar ons door na het retourneren.
Wij zijn gevestigd in China. De retourkosten varieren per product , grootte of gewicht. Informeer daarom eerst bij uw lokale carrier als een PostNL wat de tarieven zijn. Wil je hier niet op wachten kunnen wij ook een middenweg zoeken.
Let op! Retourzendingen zonder het retourformulier worden niet in behandeling genomen & het adres dat op het pakketje staat is GEEN retouradres, stuur hier dus geen pakketjes retour naartoe.
Er zijn een aantal producten die niet kunnen worden geretourneerd:
– BH’s
– Ondergoed
– Make-up
– Haar verzorgingsproducten
– Shapewear
– Gebruikte elektronische haarapparaten
Producten die niet in de originele verpakking zitten kunnen niet worden geretourneerd. Producten die zijn gebruikt kunnen ook niet worden geretourneerd!
Wat als ik het pakketje niet ophaal?
Niet ophalen pakketjes betekend niet automatisch recht op een refund. Je bent zelf verantwoordelijk om je pakketjes op te halen en om het in ontvangst te nemen, pas dan kan het geretourneerd worden indien men dat wilt.
Mag ik het pakketje weigeren?
Accepteer jij het pakketje niet aan de deur dan vervalt ook het retourrecht en teruggave van het aankoopbedrag. Je moet het pakketje accepteren en naar ons terugsturen wil je het aankoopbedrag teruggestort te krijgen.
Wanneer krijg je het aankoopbedrag van het retour gestuurd artikel teruggestort?
Zodra wij het product in originele verpakking, ongebruikt en onbeschadigd ontvangen hebben, zal het aankoopbedrag binnen 1 tot 4 werkdagen op je bankrekening worden teruggestort.
By-Soof behoudt zich het recht voor retour gestuurde producten te weigeren indien blijkt dat deze gedragen zijn of niet binnen de gestelde termijn retour zijn gestuurd.
GARANTIE
Elektronische producten hebben GEEN garantie